🎄 Čokoládu pod stromeček? Zjistěte, do kdy objednat, aby to Ježíšek stihnul: Informace o dopravě 🎁

FAQ - Často kladené dotazy

Základní oblasti otázek a odpovědí:

Obecné informace

Chci vědět podrobné informace o způsobu objednání zboží, o možnostech dopravy, platby, přečíst si obchodní podmínky, reklamační řád, detaily o ochraně osobních údajů - najdu odpovědi zde?

Pro kompletní podrobné informace o výše uvedených tématech se podívejte do sekce "Jak nakupovat", kde naleznete všechny důležité informace. Sekce FAQ slouží pro stručné vysvětlení těch nejčastějších otázek.

Nenašel jsem zde odpověď, kterou jsem hledal. Na koho se můžu obrátit?

Můžete nám napsat e-mail na adresu info@cokolada.cz, nebo zavolat na číslo 608 831 161.

Nákup

Musím se před nákupem zaregistrovat?

Nemusíte. Registrace je čistě dobrovolná, nakoupit můžete i bez ní zadáním nutných kontaktních údajů. Registrace Vám ale přinese výhody - ušetříte čas při vyplňování objednávek a díky věrnostnímu programu budou Vaše nákupy levnější!

Je možné se někde na Vámi nabízené čokolády někde osobně podívat?

Ano, je to možné. Na Praze 6, Thákurova 3 je nejen odběrné místo, ale máme zde pro Vás vystavený celý náš sortiment. Navíc Vám můžeme osobně poradit s výběrem té správné čokolády.

Je možné se stavit u Vás v Thákurově bez předchozí objednávky?

Ano je to možná. K návštěvě naší prodejny v Thákurově není nutná předchozí objednávka a přijít můžete zcela bez ohlášení. Prodejna je umístěna ve 2. patře kancelářské budovy.

Účtujete nějakou přirážku za prodej na místě?

Ne. Pokud přijdete bez objednávky, můžete samozřejmě nakoupit za stejné ceny, jako jsou v e-shopu .

Jak se můžu zaregistrovat?

Registrovat se můžete dvěma způsoby: Buď předem kliknutím na položku "registrujte se" v pravé horní části všech stránek, nebo v posledním kroku objednávky, kdy budete vyzváni k zadání kontaktních údajů. Oba způsoby jsou rychlé a jednoduché.

Musím objednávat zboží pouze přes košík?

Nemusíte. Svou objednávku můžete teoreticky poslat na e-mail, nebo nám zavolat. Ovšem pro lepší kontrolu všech údajů a úsporu času doporučujeme využít internetový systém objednávek.

Za jak dlouho budu mít zboží doma?

Celková doba od přijetí objednávky po doručení závisí na dostupnosti zboží (naprostou většinu zboží však máme skladem!), na vybraném způsobu balení a způsobu dopravy. V ideálním případě Vám kurýr Messenger doručí Vaše zboží do 4 hodin od přijetí objednávky. Termín dodání naleznete v detailu každého produktu.

Mám chuť na konkrétní čokoládu, kterou jsem ale ve Vaší nabídce nenašel. Můžete mi pomoci?

Určitě se nám ozvěte, existuje šance, že čokoládu objednáme přímo a jen pro Vás .

Co jsou to kakaové boby?

Kromě toho, že jde o hlavní surovinu pro výrobu čokolády, v našem obchodě virtuální kakaové boby získáte za Vaše nákupy v rámci věrnostního programu.

Doprava a platba

Jaké jsou možnosti doručení objednaného zboží?

V současné době nabízíme tyto možnosti doručení.

Mohu se nějak vyhnout platbě poštovného?

Ano, můžete. Stačí si objednat zboží v ceně nad 2000 Kč včetně DPH a získáte poštovné zdarma (při výběru dopravy GLS).

Jaké jsou možné způsoby platby?

V současné době můžete objednané zboží zaplatit těmito způsoby: Převodem na účet, platební kartou online, dobírkou při převzetí zboží nebo v hotovosti nebo platební kartou na naišch odběrných místech.

Nabízíte dopravu vaší čokolády na Slovensko?

Ano, nabízíme. Na Slovensko jsou v současnosti dva možné způsoby dodání.

Jak řešíte zasílání čokolády v horkých letních dnech?

Jsou dvě možnosti. První je, že Vaši zásilku se budeme snažit pomocí polystyrénové výplně co nejlépe izolovat od okolní teploty. Druhou možností je, že čekáme na zlepšení teploty a zásilku zasíláme ve chvíli kdy je již venku přijatelná teplota. Z několika tisíc vyřízených objednávek jsme neměli zatím žádnou reklamaci, která by se týkala špatného stavu čokolády po doručení.

Je nakupování kartou bezpečné?

Ano. Při akceptaci platebních karet využíváme 3D-Secure řešení – nejmodernější aplikace kartových Asociací MasterCard a Visa umožňující bezpečné platby kartou na internetu. Své údaje ze své platební karty zadáváte přímo bance, nikdo z našich zaměstnanců nemá k těmto údajům přístup. Přenos dat se uskutečňuje prostřednictvím zabezpečeného protokolu HTTPS, který tyto informace šifruje.

Záruka a reklamace

Jaká je záruční doba na zboží?

Většinu sortimentu tvoří čokoládové výrobky, které mají na obalu uvedenou expiraci (dobu minimální trvanlivosti). Pro ně platí, že záruční doba končí uplynutím této lhůty. Na spotřební zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců.

Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?

Podle zákona musí být reklamace vyřízena do 30 dnů od uplatnění reklamace. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom tuto lhůtu co nejvíce zkrátili.

Bezpečnost a osobní údaje

Jaké osobní údaje shromažďujete?

Osobními údaji, které jsou shromažďovány na těchto stránkách, jsou fakturační informace, dodací adresa, kontaktní osoba, telefonní spojení, emailová adresa a obchodní transakce. Všechny tyto údaje slouží pouze k účelům souvisejícím s poskytováním služeb Vaší osobě (zpracování objednávek, poskytování informací, odpovědi na dotazy a podobně).

Nemohou být mnou poskytnuté údaje zneužity?

Společnost Čokoláda.cz s.r.o. se zavázala chránit vaše osobní údaje a postupuje v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů. Osobní údaje budou plně zabezpečeny proti zneužití. Data budou uchovávána a nebudou sdílena s aplikacemi třetích osob.

Zasílání novinek na e-mail

K čemu slouží zasílání novinek na e-mail (newsletter)?

Přihlášením se k odběru novinek na e-mail získáte Vaši (ne)pravidelnou dávku informací a novinek z našeho obchodu a ze světa čokolády. Dozvíte se o nových čokoládách v nabídce, slevových akcích, zajímavostech a podobně.

Abych mohl odebírat e-mailové novinky, musím být registrovaný?

Nemusíte. Newsletter mohou odebírat jak registrovaní, tak neregistrovaní návštěvníci našeho obchodu.

Jak se můžu odhlásit z odběru e-mailových novinek?

Odběr novinek můžete kdykoli odhlásit na stránkách www.cokolada.cz kliknutím na text "zrušit zasílání" v pravém sloupci.

Sortiment

Máte v sortimentu nějaké čokolády bez lepku pro celiatiky?

Většina čokoládoven uvádí, že jejich čokolády mohou obsahovat stopové množství lepku (například Rococo, Valrhona, Seed & Bean). Z těch, u kterých lepek ve složení vůbec nenajdete, můžeme doporučit následující: Original Beans, Amedei, Bonnat, Francois Pralus nebo Willie's. Souhrn všech bezlepkových čokolád najdete na stránce Čokoláda bez lepku.

Jsou chutě v plantážních čokoládách vytvořeny uměle nebo je to jako s vínem a kakaové boby z každé země mají svoji jedinečnou chuť?

Chuť tzv. plantažních čokolád je opravdu tvořena původem kakaových bobů a není vytvořena uměle. Každá plantáž a každá země má svůj jedinečný charakter a podle toho se chuť liší. Mezi velmi dobré země/oblasti patří: Madagaskar, Venezuela, Ekvádor, Indonésie, ostrov Sv. Tomáše, Dominikánská republika nebo třeba ostrov Vanuatu. 

Jaká je správná teplota pro skladování čokolády v domácnosti?

Za optimální teplotu skladování se považuje teplota kolem 15-18 stupňu Celsia, každý výrobce uvádí trochu jiné hodnoty. Kvalitní čokolády bez přidaného tuku mohou být bez problémů uchovávány v pokojové teplotě kolem 25 stupňů. Největším nepřítelem čokolád je přímé slunce, toho bychom se měli za každou cenu vyvarovat. Obecně platí, že čím má čokoláda více procent kakaa, tím vydrží vyšší teploty, nejhůře jsou na tom pralinky a čokolády s náplněmi. Nedoporučujeme dávat čokoládu do lednice, teplotní šoky mohou způsobit vznik šedivého povlaku na čokoládě a příliš vychlazená čokoláda navíc nenabídne tak výraznou chuť a vůni, jako čokoláda pokojové teploty.

Máte ve Vaší nabídce čokoládu značky Barry Cellebaut?

Nikoliv, tuto značku čokolády a kakaových produktů nemáme.

Máte v nabídce čokoládu, která má méně než  28% kakaové sušiny?

Žádnou takovou čokoládu v nabídce nemáme. Většina mléčných čokolád se pohybuje mezi 37-65% kakaové sušiny. Pokud hledáte menší množství kakaa, možná by pro Vás může být řešením bílá čokoláda, která kakaovou sušinu neobsahuje vůbec, pouze kakaové máslo.

Mají Vámi nabízené čokolády nějaké certifikáty a ocenění?

Ano. Většina čokolád jsou BIO čokolády, asi polovina tabulek jsou fair trade čokolády a většina čokolád značky Seed & Bean jsou určeny pro vegany. Vybrané čokolády jsou také bez lepku nebo pro diabetiky máme čokolády bez cukru. Pokud jde o ocenění, tak asi 40 tabulek má oceněné z mezinárodní soutěže Academy of Chocolate, některé další pak z britské soutěže Great taste Awards (např. čokoláda Orignal Beans hořká Beni Wild Harvest 66%, čokoláda Seed & Bean bílá s citrónem a mákem, čokoláda Seed & Bean hořká s levandulí 72%, čokoláda Seed & Bean hořká s mátou 72%, čokoláda Seed & Bean hořká s chilli a limetkou 72%. I v nové soutěži International Chocolate Awards máme zástupce, oceněna byla čokoláda Original beans Beni Wild Harvest 66%.

V jakých zemích se vyrábí nejlepší čokoláda?

Pokud bychom to posuzovali podle toho, z jakých zemích jsou značky, které vyhrávájí mezinárodní soutěže (Academy of Chocolat, Le Salon du Chocolat, International Chocolate Awards) o nejlepší čokolády, pak by to bylo následovně:

Francie (značky Michel Cluizel, Valrhona, Francois Pralus, Bonnat)
Itálie (značka Amedei)
Velká Británie (značky Rococo, Seed & Beans)
Švýcarsko (značky Stella)

Výše uvedený seznam samozřejmě není kompletní, ale pro rychlou orientaci je postačující.
 

Máte-li dotazy, kontaktujte nás

Možnosti plateb: VISA Electron VISA MasterCard Maestro

Verified by VISA MasterCard SecureCode


© 2018, všechna práva vyhrazena cokolada.cz   |   Facebook  |  mapa stránek